Як ефективно подарувати подарунок?


Сьогодні подарунок з шани трансформувався в один з інструментів маркетингу. Подарунки в діловій практиці дарують: як сувеніри, пов'язані з подіями, як носії рекламної інформації (логотипу, слогану і т.п), як зразки продукції і для побудови успішних відносин. І це, мабуть, далеко не повний список.

Сьогодні подарунок з шани трансформувався в один з інструментів маркетингу. Подарунки в діловій практиці дарують: як сувеніри, пов'язані з подіями, як носії рекламної інформації (логотипу, слогану і т.п), як зразки продукції і для побудови успішних відносин. І це, мабуть, далеко не повний список.

 
 
Не ставлячи мету розібрати всі причини і окремі випадки дарування, давайте подивимося загальні закономірності. Закономірності ефективного дарування. Коли маленький подарунок дає великий ефект.
 
Почнемо з помилок, які часто здійснюють дарувальники.
 
Загальні помилки.
 
Завищені очікування. Завищені очікування і надії на зобов'язання Одержувача. Подарунок не зобов'язує Одержувача ні до чого! Зобов `язання, пов'язані з подарунком, обговорюються заздалегідь. І тоді подарунок переходить у категорію хабарі, а Одержувач ... Подарунок служить додатковим інструментом побудови доброзичливих відносин. Непрямим джерелом реклами Вашої компанії. Або зразком продукту (якщо подарунок і є продукт).
 
Задаріваніе. Так, так. Частота випадків надлишкової дарування в сучасних ділових відносинах зростає. Компанії стають багатшими. Не шкодують грошей на маркетинг. А ось співробітники "скидають пачками" подарунки. Не замислюючись про знецінення і зниження ефекту від дарування.
 
Деперсоніфікація. Уф. За таким словом ховається знеособлення подарунка. Часто компанії не шкодують коштів на престижні подарунки, при цьому розраховуючи, що дарувальник буде дарувати кожен подарунок як ексклюзивний. Не розкриваючи загального (для всіх одержувачів) числа подарунків. Випадок: співробітники великої закордонної компанії дарували клієнтам-дамам престижні парфуми (компанія виробляє не парфуми. Після чергового дарування, коли дамі було розказано про те: "... яка вона єдина, і ось тільки їй у подарунок ці прекрасні парфуми ...". І ось ... про випадок. Через кілька хвилин, зіткнувшись з клієнтом у коридорі організації, він випускає з рук сумку, з якої градом розсипаються десятки флакончиком таких же духів...
 
Безадресна. Подарунки, які абсолютно не потрібні отримувачу. Вже є у нього в наявності (і навіть два). Або не сумісні з Одержувачем за віковими чи статевими ознаками. Буває й таке. Молодіжні сувеніри літнім одержувачам. унітарно дамські продукти клієнтам-чоловікам. Якщо дарування такого подарунка неминуче (ну видали "казенні" і дари як хочеш), потрібно заздалегідь дізнатися про наявність потреби (раптом там вже два). Або знайти додаткову потребу у Одержувача. Наприклад: "Це для Вашого онука" - з молодіжним продуктом. І тощо
 
Провокативність і стимулювання заздрощів. Якщо ви час від часу відвідуєте Одержувача і презентуєте йому подарунки. Це й сувеніри, і зразки продукції. Подарунки до випадку і у свята. Та й просто так, тому що приємно. Фактів дарування не приховати від оточуючих. Це може підштовхнути колег до заздрості Одержувачу. І навіть дискредитувати його як посадову особу.
 
Зайва частота. Помилка з категорії перелічених вище. Часте безсистемне, ні з чим не пов'язане дарування знецінює подарунки в очах Одержувача. Звикання до дарування як до повсякденної події знижує ефект від подарунків і навіть може дискредитувати цей інструмент.
 
Технічні помилки.
 
Кіт у мішку. Дарування подарунка в пакеті, упаковці. Я часто був свідком, та й сам робив цю помилку - дарував подарунок, не виймаючи його з упаковки. І більше того, не виймаючи упаковку з подарунком з пакету, ніяково ставлячи його під стіл Одержувача. Не презентований подарунок значно менш ефективний. За винятком випадків, коли дарування супроводжується інтригою. Наприклад коментарем "Це сюрприз, додому прийдете, подивіться". Презентуючи, діставайте подарунок і демонструйте, як він працює і що з себе представляє.
 
Дарування без упаковки. Здавалося б, раз не розпаковуючи дарувати неефективно, краще заздалегідь розпакувати. І дарувати без упаковки. На жаль, цей вихід не кращий. Навіть нова річ в такому випадку може неусвідомлено сприйматися як користуватися. Розтин, виїмка і демонстрація подарунка повинні вироблятися на очах одержувача. Технічна сторона (заклеєна, запечатана упаковка, інструментікі для розтину) повинна бути продумана заздалегідь. відкривайте упаковку при Одержувача.
 
недокомплекту. Ні, це не означає, що подарунок бракований. Адже сучасні технічні пристрої часто вимагають додаткової комплектації. А продавці цих пристроїв йдуть на хитрість - знижуючи ціну, не доповнюють комплект, наприклад, енергобатареямі. І ось виходить, що подаровані електронний годинник не можуть працювати без батарейки. А МР3-плеєр не послухати без навушників. Заздалегідь подбайте про робочому комплекті подарунка.
 
Як в ньому розібратися. Технічні подарунки краще запустити і налаштувати. Зробити це заздалегідь. Або якщо можливо, на очах одержувача. Інакше одержувач - літня дама (наприклад, головбух) - може просто поставити електронний годинник-метеостанцію в дальній кут, так і не зумівши запустити їх у робочий стан.
 
До речі, робочий стан відноситься не тільки до технічних продуктів. Якщо для Вас важлива наявність календаря або постера з логотипом на видному місці в кабінеті Одержувача, озаботьтесь закріпити (повісити) його самі. Далеко не всі дами, Одержувачі подарунків, стануть бити себе по пальчикам молотком ради прихованої реклами Вашої компанії. Встановлюйте, налаштовуйте подарунок самостійно.
 
Він же не працює! Як часто Ви перевіряєте технічні подарунки на їх працездатність, а коли подарунків і Одержувачів багато? Наскільки приємно Одержувачу звертатися до сервісного центру, якщо подарунок з перших секунди не працював? Перевірка технічного стану подарунка - не завжди приємний, але дуже корисний процес. Витратьте час на перевірку справності.

Еще смотрите: